Izobraževalci se trenutno soočajo z obilico digitalnih (izobraževalnih) virov, ki jih lahko uporabijo pri poučevanju. Ena od ključnih kompetenc vsakega izobraževalca je, da sprejme to raznovrstnost, učinkovito izbere vire, ki najbolj ustrezajo učnim ciljem, skupini učencev in načinu poučevanja, organizira vsa zbrana gradiva, vzpostavi povezave ter spremeni, doda in sam razvije digitalne vire, ki podpirajo njegovo poučevanje. Obenem se mora zavedati, kaj pomeni odgovorna raba in upravljanje digitalnih vsebin. Pri rabi, poustvarjanju in deljenju virov mora upoštevati pravila o avtorskih pravicah ter zaščititi občutljive vsebine in podatke, kot so digitalni izpiti ali ocene učencev.
To kompetenco dopolnjujejo kompetence 3.2, 3.3 in 3.4, ki poudarjajo, da je pravi potencial digitalnih tehnologij v preusmeritvi pozornosti z učitelja kot vodje procesa poučevanja na v učenca usmerjeno poučevanje. S tem postane digitalno kompetenten izobraževalec mentor in vodja učencev pri njihovih postopoma vedno bolj samostojnih učnih prizadevanjih, kar pomeni, da zna najti nove, z digitalnimi tehnologijami podprte načine zagotavljanja vodenja in podpore učencem, tako samostojno kot v sodelovanju z drugimi (3.2), ter vpeljati, podpreti in spremljati samostojne (3.4) in skupinske (3.3) učne aktivnosti.
Seminar za upravljanje znanja s poudarkom na kompetenčnem področju digitalnih virov
Namen seminarja je razvoj praktičnih veščin in poglobljenega razumevanja vzgojno-izobraževalnih konceptov ter razvoj digitalnih kompetenc, s katerimi strokovni delavci učinkoviteje upravljajo znanje. Strokovni delavci se bodo naučili učinkovito izbirati digitalne vire...
Ali znamo izkoristiti pouk na prostem?
Na posnetku e-urice so predstavljene značilnosti pouka na prostem v primerjavi s poukom v učilnici. Prikazane so izvedbe dejavnosti v posameznih fazah pouka na prostem ter kako izpeljati dejavnosti pouka na prostem z učenci vključeni v pouk na daljavo.[iframe...
Spletne ankete za zbiranje in obdelavo podatkov ter razvijanje podatkovne pismenosti
V posnetku e-urice je na primeru spletnega orodja 1KA predstavljena didaktična uporaba spletnih anket. Prikazano je, kako glede na namen pridobivanja podatkov izbirati med različnimi tipi vprašanj in kako ob zbranih podatkih izbrati vrsto prikaza računalniško...
Spremljam in povratno informiram v realnem času
V posnetku e-urice je predstavljeno nekaj rešitev/možnosti za spremljanje in povratno informiranje učencev v realnem času. Prikazana sta dva primera iz prakse v spletnem orodju Nearpod. Predstavljenih je nekaj osnovnih navodil za delo ter možnosti za načrtovanje in...
“Ozvočene” dejavnosti za učence na daljavo
V posnetku e-urice so predstavljene dejavnosti, ki omogočajo delo na daljavo, v primeru, ko učencem podajamo zvočna navodila, zvočne povratne informacije. Posebna pozornost je namenjena orodjem in okoljem, primernim za mlajše učence. Prikazani so primeri krajših...
Kako spodbujati razvoj kritičnega mišljenja pri pouku na daljavo? 2. del
e-urica, je posneta v dveh delih. V prvem delu je predstavljena opredelitev kritičnega mišljenja. Prikazano je kako (v kontekstu formativnega spremljanja kritičnega mišljenja) skupaj z učenci na daljavo raziskati, kaj kritično mišljenje je in zakaj je pomembno (kar...
Kako spodbujati razvoj kritičnega mišljenja pri pouku na daljavo? 1. del
e-urica, je posneta v dveh delih. V prvem delu je predstavljena opredelitev kritičnega mišljenja. Prikazano je kako (v kontekstu formativnega spremljanja kritičnega mišljenja) skupaj z učenci na daljavo raziskati, kaj kritično mišljenje je in zakaj je pomembno (kar...
Varno in spodbudno učno okolje
Na posnetku e-urice je predstavljen pomen dobrih odnosov in dobrega stika za zdrav psihični razvoj posameznika in za dobro počutje v skupini oz. razredu. Prikazanih je nekaj preprostih individualnih in skupinskih vaj ter orodij (Metafore počutja, Lestvica za...
Pomen sodelovanja in komunikacije v digitalnih okoljih v vrtcih
Na posnetku e-urice so predstavljene možnosti uporabe digitalnih okolij za komunikacijo in sodelovanje v vrtcu ter o možnostih uporabe digitalnih tehnologij v procesih sodelovanja tudi s starši. Na primeru konkretne dejavnosti je prikazana je uporaba izbrane...
Kako vem, kateri digitalni vir je uporaben in resničen?
Na posnetku e-urice so predstavljene možnosti, kako preverimo verodostojnost in zanesljivost digitalnih virov.raziskovanje načinov digitalnega vrednotenjaIzvajalec: ZRSŠ Povezava do prijave: https://video.arnes.si/watch/B1cfYENYRKcf