Ena od ključnih prednosti digitalnih tehnologij v izobraževanju je njihov potencial za podporo v učenca usmerjenih pedagoških strategij ter za spodbujanje aktivnega vključevanja učencev v učni proces in njihovega nadzora nad njim. Tako se lahko digitalne tehnologije uporabijo za lažje aktivno sodelovanje učencev na primer pri raziskovanju določene teme, preizkušanju različnih možnosti ali rešitev, razumevanju povezav, iskanju ustvarjalnih rešitev ali ustvarjanju izdelkov in razmišljanju o njih.
Poleg tega lahko digitalne tehnologije prispevajo k podpori raznolikosti v razredu in personalizaciji izobraževanja z zagotavljanjem učnih dejavnosti, prilagojenih ravni zmožnosti, zanimanjem ter učnim potrebam vsakega posameznega učenca. Pri tem pa je treba poskrbeti, da se morebitne neenakosti ne poglobijo (npr. neenakosti v dostopu do digitalnih tehnologij ali digitalnih veščinah), ter zagotoviti dostopnost digitalnih tehnologij vsem učencem, vključno tistim s posebnimi potrebami.
Seminar za upravljanje znanja s poudarkom na kompetenčnem področju opolnomočenja učencev
Namen seminarja je razvoj praktičnih veščin in poglobljenega razumevanja vzgojno-izobraževalnih konceptov ter razvoj digitalnih kompetenc, s katerimi strokovni delavec uporablja digitalne tehnologije za spodbujanje aktivnega vključevanja učencev v učni proces in...
Ali znamo izkoristiti pouk na prostem?
Na posnetku e-urice so predstavljene značilnosti pouka na prostem v primerjavi s poukom v učilnici. Prikazane so izvedbe dejavnosti v posameznih fazah pouka na prostem ter kako izpeljati dejavnosti pouka na prostem z učenci vključeni v pouk na daljavo.[iframe...
Spletne ankete za zbiranje in obdelavo podatkov ter razvijanje podatkovne pismenosti
V posnetku e-urice je na primeru spletnega orodja 1KA predstavljena didaktična uporaba spletnih anket. Prikazano je, kako glede na namen pridobivanja podatkov izbirati med različnimi tipi vprašanj in kako ob zbranih podatkih izbrati vrsto prikaza računalniško...
Spremljam in povratno informiram v realnem času
V posnetku e-urice je predstavljeno nekaj rešitev/možnosti za spremljanje in povratno informiranje učencev v realnem času. Prikazana sta dva primera iz prakse v spletnem orodju Nearpod. Predstavljenih je nekaj osnovnih navodil za delo ter možnosti za načrtovanje in...
“Ozvočene” dejavnosti za učence na daljavo
V posnetku e-urice so predstavljene dejavnosti, ki omogočajo delo na daljavo, v primeru, ko učencem podajamo zvočna navodila, zvočne povratne informacije. Posebna pozornost je namenjena orodjem in okoljem, primernim za mlajše učence. Prikazani so primeri krajših...
Kako spodbujati razvoj kritičnega mišljenja pri pouku na daljavo? 2. del
e-urica, je posneta v dveh delih. V prvem delu je predstavljena opredelitev kritičnega mišljenja. Prikazano je kako (v kontekstu formativnega spremljanja kritičnega mišljenja) skupaj z učenci na daljavo raziskati, kaj kritično mišljenje je in zakaj je pomembno (kar...
Kako spodbujati razvoj kritičnega mišljenja pri pouku na daljavo? 1. del
e-urica, je posneta v dveh delih. V prvem delu je predstavljena opredelitev kritičnega mišljenja. Prikazano je kako (v kontekstu formativnega spremljanja kritičnega mišljenja) skupaj z učenci na daljavo raziskati, kaj kritično mišljenje je in zakaj je pomembno (kar...
Varno in spodbudno učno okolje
Na posnetku e-urice je predstavljen pomen dobrih odnosov in dobrega stika za zdrav psihični razvoj posameznika in za dobro počutje v skupini oz. razredu. Prikazanih je nekaj preprostih individualnih in skupinskih vaj ter orodij (Metafore počutja, Lestvica za...
Pomen sodelovanja in komunikacije v digitalnih okoljih v vrtcih
Na posnetku e-urice so predstavljene možnosti uporabe digitalnih okolij za komunikacijo in sodelovanje v vrtcu ter o možnostih uporabe digitalnih tehnologij v procesih sodelovanja tudi s starši. Na primeru konkretne dejavnosti je prikazana je uporaba izbrane...
Kako vem, kateri digitalni vir je uporaben in resničen?
Na posnetku e-urice so predstavljene možnosti, kako preverimo verodostojnost in zanesljivost digitalnih virov.raziskovanje načinov digitalnega vrednotenjaIzvajalec: ZRSŠ Povezava do prijave: https://video.arnes.si/watch/B1cfYENYRKcf